Zapobieganie powstawaniu cieni pod oczami

Aleksandra Sonecka 27/12/2013 0
Zapobieganie powstawaniu cieni pod oczami

CopyRight of okulista.wroclaw.pl

Zapobieganie powstawaniu cieni pod oczami

Gdy jesteśmy zmęczeni, często pod oczami pojawiają się cienie. Wygląda to nieestetycznie i może zepsuć dobre wrażenie, które chcielibyśmy na kimś zrobić, zdradzając nasze niewyspanie, czy złe samopoczucie. Jak temu przeciwdziałać?

Istnieje wiele czynników, które mogą powodować powstawanie cieni pod oczami. Jednym z nich jest genetyka. Osoby o jasnej karnacji mają do tego większą skłonność. W tym przypadku trudno też temu zaradzić. Najczęściej problem ten występuje wówczas od urodzenia, najlepszą metodą więc jest stosowanie kremów pod oczy. Krem pod oczy jest bogaty w składniki, które mogą zmienić pigmentację skóry.

Innym powodem ciemnych kręgów pod oczami jest nagromadzenie się krwi, która wyciekła przez kruche naczynia włosowate wokół oczu. Również w tym przypadku, jednym ze sposobów jest stosowanie kremu pod oczy. Tym razem najlepiej jest jednak szukać kremów pod oczy, które mogą pomóc w “rozbiciu” zakrzepłej krwi, która powoduje ciemne zabarwienie na powierzchni skóry, nie powodując zmiany jej pigmentacji.

Zawsze lepiej zapobiegać niż leczyć, więc dobrze jest wyrobić w sobie zdrowe nawyki, aby zapobiec rozwojowi tego problemu. Jedną ze wskazówek jest dbanie o zdrowy i odpowiednio długi sen. Ważne jest, aby spać w nocy minimum osiem godzin, ponieważ daje to oczom i skórze wokół nich możliwość odpoczęcia po całym dniu pracy. Ze względu na to, że naczynia włosowate wokół naszych oczu są bardzo wrażliwe, nadwyrężanie oczu poprzez pozostawanie “na nogach” do późnych godzin nocnych lub czytanie przy złym oświetleniu, może spowodować uszkodzenie naczyń i wyciek krwi w okolicy oczu.

Można także przyjmować witaminę K, która pomaga w naprawie uszkodzonych naczyń krwionośnych i wspomaga krążenie krwi. Poza tym, witamina ta pomaga w redukcji opuchlizny wokół oczu. Witaminy K można dostarczyć organizmowi uzupełniając dietę w takie owoce, jak: awokado oraz kiwi, a także zielone warzywa liściaste.

Należy także do swojej diety włączyć pokarmy bogate w witaminę A, która również pomaga w naprawie uszkodzonych tkanek skóry. Niektóre z nich to: wątroba, marchew, zielone warzywa, mango, melon, brzoskwinie i dynie.

Leave A Response »

You must be logged in to post a comment.