5 pokarmów, które zapobiegają rozwojowi jaskry.

Aleksandra Sonecka 18/11/2013 0
5 pokarmów, które zapobiegają rozwojowi jaskry.

 CopyRight of okulista.wroclaw.pl

Nie ma wielu dowodów na związek diety z jaskrą. Jednakże istnieje pewna grupa pokarmów, które mogą w pozytywny sposób wpłynąć na twoje oczy, wspierać zdrowy wzrok i ewentualnie zapobiec jaskrze. Ze względu na to, że jaskra ma niekorzystny wpływ na wzrok, w twoich rękach jest zapobieganie temu zjawisku. W tym artykule wymieniamy co jeść , by nie doświadczyć tej uciążliwej choroby.

  • Migdały

Migdały są jednym z najlepszych źródeł witaminy E i zawierają 26.2 mg tego naturalnego składnika odżywczego na 100g. Witamina E jest bardzo skutecznym przeciwutleniaczem, który jest w stanie zapewnić bezpieczeństwo oczom przed szkodami wywołanymi przez wolne rodniki. Zapewnia również dodatkowe zabezpieczenie dla wszystkich organów ciała. Niektórzy pracownicy służby zdrowia uważają również, że jest jednym z produktów, zapobiegającym powstawaniu jaskry.

  • Gryka

Gryka wspomaga działanie  oczu na wiele sposobów. Po pierwsze, jest silnym przeciwutleniaczem, który chroni oczy przed szkodliwymi wolnymi rodnikami. Dodatkowo, rutyna wspiera zdrowy przepływ krwi i zapewnia, że ​​ oczy i nerwy wzrokowe otrzymują tyle tlenu, ile potrzebują. Wreszcie, niektóre wcześniejsze badania wskazują, że rutyna może bezpośrednio ochronić przed zespołem suchego oka i innymi chorobami takimi jak zaćma, jaskra i zwyrodnienie plamki żółtej.

  • Marchew

Marchew jest jednym z najlepszych źródeł beta-karotenu, który organizm przetwarza w witaminę A. Porcja marchwi (100g) dostarcza organizmowi 8.3mg beta-karotenu. Chociaż nie istnieją badania łączące tą witaminę z mniejszym ryzykiem wystąpienia jaskry, ta substancja jest jedną z najważniejszych, jeżeli chodzi o utrzymanie silnego, zdrowego wzroku,  także w warunkach osłabionego oświetlenia (przeciwdziałanie tzw. kurzej ślepocie). Ponadto chroni oczy, działając jako przeciwutleniacz.

 

  • Jarmuż

Jarmuż zawiera wysokie stężenie lutein. Zawiera 18.2mg luteiny na 100g. Luteina jest rzeczywiście składnikiem ludzkiego oka i dlatego wielu ludzi wierzy, że może ona zapobiec szerokiej gamie chorób oczu i zachować je w zdrowiu. Wczesne badania nad wpływem luteiny na oczy wykazały bardzo pozytywne rezultaty, ale potrzebne są dalsze badania, zanim jej wpływ na oczy będzie w pełni potwierdzony.

  • Pomarańcze

Jak zapewne wiesz, pomarańcze są bardzo bogate w witaminę C, w 100 g pomarańczy znajduje się aż 53.2mg witaminy C. Ta naturalna „odżywka” oferuje ochronę dla oczu, a także jest silnym przeciwutleniaczem, który może ochronić oczy przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, dzięki czemu może zostać włączona do listy produktów przeciwdziałającym jaskrze.

 

Nasze rozumienie jaskry jest nadal w bardzo wczesnym stadium . Nie możemy powiedzieć na pewno, co ją powoduje i nie ma jeszcze na nią wystarczająco skutecznego lekarstwa. Wiemy jednak, że jaskra jest chorobą oczu, warto zatem dobrze skomponować swój jadłospis aby zapewnić swoim oczom siłę. To na pewno nie zaszkodzi, a może dać Twojemu ciału potrzebne paliwo do walki z jaskrą.

Leave A Response »

You must be logged in to post a comment.