Świetne dla oczu, ale nie dla kieszeni – Czy okulary są zbyt drogie?

Aleksandra Sonecka 24/09/2013 0

CopyRight of okulista.wroclaw.pl

Żyjemy w czasach bezprecedensowych (światowych) krajowych oszczędności . Jeszcze nigdy wcześniej koszty produktów do oczu oraz usługi optyczne nie były problemem dla tak wielu osób. Właściciele zakładów optycznych są bardzo zaniepokojeni tym zjawiskiem i zastanawiają się jak zachować otwarte drzwi dla klienta przy zachowaniu wysokiej jakości oferowanych przez siebie produktów. Pacjenci są oczywiście zaniepokojeni rosnącymi kosztami „opieki okulistycznej”.

 

Z publicznej perspektywy, koszty okularów przez długi okes czasu wydawały się być nie wysokie. W ostatnich latach, sklepom stacjonarnym wyrosła internetowa konkurencja która doprowadziła do spadków cen produktów u wielu optyków. Jaki miało to wpływ na usługi optyczne, możesz się tylko zastanawiać.

 

Cóż, to prawda, że oprawki do okularów i same szkła, mogą okazać się bardzo drogimie, niektóre z nich mogą być wysokiej, co może sprawiać że ich ceny mogą okazać się totalnym zdzierstwem. Biorąc jednak pod uwagę, że średnia rodzina okulistów może zatrudnić jednego okulistę, który robi badania wzroku 3 razy w tygodniu i w najlepszym wypadku bada 15 pacjentów dziennie, wielu właścicieli tego typu praktyk może przeżywać ciężki okres. Ze względu na wysokie koszty zatrudnienia profesjonalnej kadry, nabycie drogiego sprzętu i często wysokie koszty lokali, prowadzenie działalności optyczny działa tylko wtedy jeżeli jesteś w stanie przyciągnąć znaczną liczbę pacjentów. Im niższe ceny, tym większą ilość pacjentów musisz obsłużyć.

 

Zanim zaczniemy zgrzytać i płakać nad przemysłem optycznym, każda praktyka okulistyczna warta odwiedzenia powinna zostać szeroko zarekomendowana ze względu na fakt, iż jest to branża opieki nad ludźmi i przed wszystkim dbanie o ich poprawne widzenie. Zatem optycy powinni zachować się odpowiedzialnie w momencie sprzedaży swoich produktów w oferowanej przez siebie cenie, gdyż to właśnie przez nią mogą zrazić d siebie pacjentów. Jeżeli optyk liczy sobie więcej, opłata za usługę powinna być uzasadniona w jej jakości, tak samo będzie w przypadku sprzedaży produktów. Jak robi to wiele innych branż, sektor optyczny powinien być zaopatrzony w najnowsze rozwiązania technologiczne, internet i rozwój nowych produktów powinien być sposobem na cięcie kosztów i twórczą sprzedaż swoich produktów coraz to większej liczbie pacjentów.

 

W zmieniającym się świecie i na rynku, jest to jedyną alternatywą dla małych, rodzinnych zakładów optycznych, w szczególności jeżeli chce on przetrwać i pragnie nadal oferować nietypową usługę dla społecznmości lokalnej. Na szczęścieprzemysł szybko dostosowuje się do produktów dostępnych w internetowych sklepach optycznych, w taki sam sposób jak wiele innych branż muszących zaakceptować wszechobecny dostęp do internetu.

Leave A Response »

You must be logged in to post a comment.